středa 15. června 2016

Hilda - Luke Pearson

Anotace: Modrovlasá holčička Hilda žije se svou maminkou na samotě v domku na úpatí magické krajiny. Protože je chytrá a zvídavá, dokáže vidět to, co ostatní nevidí nebo vidět nechtějí - trolly, obry, trpaslíky… Vítejte ve světě severské mytologie, drobných dětských strachů i velkých vítězství, světě, který nás láká, abychom se v něm zas a znovu zabydlovali a vraceli se do dob, kdy se největší dobrodružství mohlo odehrát během stanování v dešti. Přestože je přirovnávána k Muminkům nebo filmům Hajao Mijazakiho, je Hilda dokonale svá. Původně vznikla pro mladší publikum, ale nakonec si podmanila čtenáře bez rozdílu věku. Hilda je komiks, v jehož půvabných barvách a výjevech se s rozkoší ztratíte a který se právem stal klasikou 21. století.
Nakladatelství: Paseka
Počet stran: 80
Rok vydání: 2016
Originál: Hilda, 2013

Hilda a troll, Hilda a půlnoční obr
Po Hildě jsem pokukovala už pár týdnů, ale říkala jsem si, jestli nejsem na takové knihy už dost stará. Ne, nejsem... Hilda mě přitahovala svýma velkýma očima a ano, připomínala mi oblíbené Mumínky. Nakonec jsem neodolala a svoji dětskou duši potěšila. A udělala jsem dobře.
Výtvarné zpracování samo o sobě bohatě stačí k tomu, aby se člověk rozplýval nad takový komiksem. Příběh o tom, že ke štěstí stačí málo. Třeba kapky deště dopadající na stan. Příběh o tom, že ne všechno je takové, jaké se zdá. A proto bychom měli problémy a neshody poznat i z druhé strany. Kniha je krásná nejen pro děti, ale hlavně pro dospělé. Vrátila mě zpět do dětství, kdy jsem na zahradě potkávala vodníky a další podivné postavičky.
Hilda si mě získala nejen svojí poetickou duší, ale i chlupatými létajícími spermiemi (to bylo první, co mě napadlo, když jsem na obálce viděla Hafíky) a naprosto dokonalou liškou s úžasným jménem Větvík :)
Hildu jsem si užila venku na zahradě spolu se svými plyšovými liškami. Po dočtení jsem s napětím sledovala, jestli kámen na skalce není čirou náhodou troll či z jakého koutu zahrady ke mně přiběhne živá liška :)
Pro ulítlou a citlivou dětskou duši 5 hvězd z 5 :)

PS: po několika dnech jsem v noci objevila v obýváku trolla :)

Žádné komentáře:

Okomentovat