čtvrtek 16. června 2016

Bridget Jonesová: Láskou šílená - Helen Fielding

Anotace: Bridget Jonesová se vrací po téměř šestnácti letech na scénu. Leccos se bezpochyby změnilo, ale hodně toho zůstalo při starém. Pravda, Bridget zestárla, sama vychovává dvě děti, ale na jejím přístupu k životu se nezměnilo zhola nic. Někde pod povrchem té současné dospělé Bridgit je pořád ta rozpustilá třicítka, co se po hlavě vrhá do nových dobrodružství, věří v lásku až za hrob, je magnetem na trapasy a neustále řeší svou váhu. A i když do jejího seznamu předsevzetí přibyly nové výzvy („Přestanu před dětmi varovně počítat „Raz… dva…“, aniž jsem rozhodnutá, co vlastně udělám, až řeknu „tři“…“) a některé zůstaly stejné („Nebudu jíst víc než tři Big Macy nebo panini se sýrem a šunkou ze Starbucks týdně…“), je jasné, že Bridget, kterou milují miliony čtenářů po celém světě, je zpátky v plné polní.
Nakladatelství: XYZ
Počet stran: 384
Rok vydání: 2014
Originál: Bridget Jones: Mad About the Boy, 2013

Bridget Jones (pardon, ale -ová prostě nebudu používat) byla od mých cca 12 let vzorem. Respektive ne úplně vzorem, ale říkala jsem si, že takhle přesně dopadnu - zůstanu sama a nakonec mě najdou ohlodanou od vlčáků. První dva díly jsem měla skoro jako Bibli a filmy znám slovo od slova. Když vyšel třetí díl, bála jsem se ho jako čert kříže. Třetí díly nebývají nic moc. Nakonec jsem ho dostala jako dárek a tak jsem se na něj vrhla, abych své obavy neodkládala do důchodu.
První zklamání, o kterém jsem tedy věděla už dříve, byla smrt pana Darcyho. Pardon, ale to už pak není ta romantická pohádka, kterou Bridget podle mě měla být. Od ''dospělé'' Bridget jsem navíc očekávala trochu víc rozumu (ačkoli nemohu posoudit, jak se žena vyrovnává se ztrátou muže). Je to prostě dál ztřeštěná holka, jen se dvěma dětmi a pár roky navíc na krku.
Záhadou mi je, proč zemřeli ze známých párů jen muži – Mark, otec Bridget i strýček Geoffrey. Taková pomsta mužskému rodu...
Sem tam byly samozřejmě vtipné pasáže. Některé události se daly očekávat a tak ani žádné větší překvapení nepřišlo. Navíc oproti předchozím dílům je kniha delší o cca 100 stran a tak mi přišlo, že se příběh táhne jak týden před výplatou. Ano, bylo to rychlé čtení, ale mohlo se zhustit. A konečné rozuzlení bylo jasné, jakmile do sebe Bridget a pan XXX (žádný spoiler) začali narážet víc než je zdrávo.
Ale abych nekydala jen hnůj – Bridget je prostě Bridget. Znám ji už přibližně 15 let (nejdříve z filmu pak teprve z knihy) a to už je pěkná řádka let. Od té doby se mi prostě dostala pod kůži a tak i ten třetí díl jsem ve výsledku četla s radostí. Navíc jsem se dozvěděla, jak to funguje na twitteru, protože tahle vymoženost mě kupodivu minula.

Kdybych Bridget nezbožňovala a nemilovala od mládí pana Darcyho, tak bych dala méně hvězd, ale takhle z nostalgie 3 z 5 ;)

PS: statistika během čtení Bridget
počet přečtených knih: 1
počet dalších rozečtených knih: 2
počet slz, když byla zmínka o smrti pana Darcyho: nespočet
počet vypitého kafe během čtení: 4 litry
váha: radši nevážit

Žádné komentáře:

Okomentovat