středa 10. srpna 2016

Knižní bačkorový seznam

Ačkoli můj seznam knih, co si chci přečíst, je šíleně dlouhý a neustále se prodlužuje, měla jsem nutkání do něj přidat něco málo z klasiky, protože obvykle čtu novější knihy. Chtěla bych si přečíst díla, která vešla do historie. Díla, která by údajně měla být přečtena každým pozemšťanem než zemře. Alespoň tedy tím knihomolským pozemšťanem. Inu, jala jsem se prohlížet internet a našla všemožné seznamy s víceméně stejnými knihami. Opsala jsem si je, trochu upravila podle svého a nakonec zde mám seznam těch ''nej'', který ale určitě není konečným seznamem. Věřím, že jen co zveřejním tento článek, napadne mě připsat nějaké další dílo a možná i Vy mi něco doporučíte.

Zahraniční nej...
Česká nej...

Některá z uvedených děl jsem již četla a potupně musím přiznat, že jich není mnoho. U mnohých autorů (zde od každého pouze jedna kniha) jsem četla jiná díla. Několik knih jsem nakousla, ale nedokázala jsem se přes ně dostat. Taková Bible byla pro mě tvrdým oříškem. O Lolitě ani nemluvím...
A co se týče české literatury? Hanba, hanba, hanba! Krom povinné Kytice a Máje jsem četla jen Saturnina, kterého jsem povýšila na moji nejoblíbenější knihu. A ano – Babičku jsem nečetla (zkoušela jsem to asi v šesté třídě, ale marně). Doufám, že Babičku mi nahradila ona známá mluvená verze :D
Jistojistě vím, že si několik z uvedených knih nepřečtu. Tedy budu je odkládat až do smrti smrťoucí, neb mi jsou někteří autoři nesympatičtí anebo mám vůči dané knize averzi.

Jak jste na tom Vy? Kolik z uvedených knih máte přečtených? Co byste na seznamu změnili?

PS: najdete-li chybu v seznamu, omluvte mě... Budou tři ráno a můj mozek nepochopitelně přestává fungovat :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat